Աբբա Զոսիմոս
Աբբա Զոսիմոս |
Նա այս մասին ավելին ասաց. «Ոչնչացրո՛ւ փորձություններն ու մտային
խորհուրդները` չի լինի և ոչ մի սուրբ: Փրկարար փորձություններից փախչողը,
փախչում է հավիտենական կյանքից: Սուրբերից մեկն ասել է. «Ովքե՞ր շնորհեցին սուրբ
նահատակներին փառքի պսակներ, եթե ոչ իրենց իսկ խոշտանգողները: Ովքե՞ր
շնորհեցին Սուրբ Ստեփաննոսին իրեն այդպես շրջապատող փառք, եթե ոչ նրանք,
որոնք քարկոծեցին նրան»: Միացնե՛նք սրան նաև խոսքը մի այլ Սուրբի, որն
ասում էր. «Ես չեմ մեղադրում ինձ վատաբանողներին, այլ հակառակը` մեծարում
եմ և համարում նրանց որպես իմ բարերարների, և չեմ հեռացնում ինձանից
հոգիների Բժշկին, որ տալիս է իմ փառամոլ հոգուն վիրավորանքի դեղամիջոցը`
վախենալով, որպեսզի չլինի թե Նա իմ հոգուն էլ այնպես ասի, ինչպես որ
երբեմն ասաց. «Բաբելոնին դեղ տվեցինք, բայց նա բժշկություն չգտավ» (Երեմ.ԾԱ 9): Եվ նորից` «Երուսաղե՜մ, Երուսաղե՜մ, որ կոտորում էիր մարգարեներին ու
քարկոծում էիր քեզ մոտ ուղարկվածներին, քանի՜-քանի՜ անգամ կամեցա հավաքել քո
որդիներին, ինչպես հավը իր ձագերին թևերի տակ, բայց դու չկամեցար: Ահա
ձեր տունը ձեզ պիտի թողնվի ավերակ» (Ղուկ. ԺԳ 34-35):
Ասաց նաև.
«Եվագրը վախենում էր, որ չլինի թե Տերն ասի իրեն. «Դու հիվանդացել էիր
փառամոլությամբ, և Ես քո վրա բերեցի անպատվության դեղամիջոցը, որպեսզի դու
նրա միջոցով մաքրվեիր, սակայն դու չբժշկվեցիր»:
Հարկ է իմանալ այս
բանը, որ ոչ ոք չի ասում մեզ ուղիղ ճշմարտությունը բացի նրանցից, ովքեր
պարսավում են մեզ: Տերը, որ քննում է մարդու սիրտն ու երիկամները, գիտե,
որ եթե ամբողջ մարդկությունն էլ գովի և մեծարի մեզ, միևնույն է, մեր ամեն
ինչը, այսպես թե այնպես, արժանի է նախատինքի և թուքումուրի: Եթե ասեն.
«Թե դու այս ու այն բանն ես արել, ես կպատասխանեմ` բայց այդ բոլորի մեջ
ո՞րն է իմ գործած լավը»: Ոչ ոք չի ասում իմ մասին սուտ` բացի նրանցից,
որոնք գովում և մեծարում են ինձ, և ոչ ոք չի ասում իմ մասին ճշմարտություն`
բացի ինձ կշտամբողներից ու նվաստացնողներից, և նրանք էլ դեռ ամբողջովին
ճշմարտությունը չէ, որ ասում են իմ մասին:
Եթե այնպես ստացվեր, որ նրանք
տեղեկանային, դեռ չեմ ասում իմ ամբողջ չար գործերի ծովին, այլ միայն մի
փոքր մասին, այնժամ նրանք երես կթեքեին իմ հոգու ժանտ գարշահոտությունից:
Եթե մարդկային մարմնի բոլոր անդամները վերափոխվեն` դառնալով լեզու, որպեսզի
հանդիմանեն մեզ, ես համոզված եմ, որ և այնժամ էլ նրանք չեն կարող
ամբողջովին ջրի երես հանել մեր անպատվությունը: Ամեն մի հանդիմանող
արժանացնում է հանդիմանության մեր մեղքերի ընդամենը մի մասը, բոլորը նա
իմանալ չի կարող: Եվ եթե Հոբն ասում էր. «Անարգանքով լցված եմ» (Հոբ Ժ 15) և այն, ինչ որ լցված է, էլ ուրիշ բան իր մեջ տեղավորել չի կարող,
ապա մենք ինչ ասենք, որ անդունդ ենք ամեն չարության:
Բոլոր մեղքերի
ծանրությամբ էլ կուրացրեց մեզ սատանան, և հարկ է մեզ գոհանալ նրանցից,
ովքեր խոնարհեցնում են մեզ` նվաստացնելով, քանզի նրանք, որ գոհանում են
իրենց նսեմացման համար, նրանք դրանով մեծ հարվածներ են իջեցնում սատանայի
գլխին: Սուրբ Հայրերն ասել են, որ եթե խոնարհությունը իջեցվի մինչև դժոխք,
այն կհամբարձվի մինչև երկինք, և հակառակը. եթե հպարտությունը բարձրանա
մինչև երկինք, այն վայր կնետվի մինչև դժոխք: Ինչպիսի բաներ էլ, որ կրի
խոնարհը, կամ լսի, նա այս բոլորի մեջ պատճառ է գտնում ինքնիրեն անարգելու
և ստորացնելու համար: Այս նյութի հետ կապված Երանելի Զոսիմոսը հիշեց, թե
ինչպես կղերականները եկեղեցու բեմից դուրս վռնդեցին Աբբա Մովսեսին`
ասելով. «Կորի՛ր այստեղից, եթովպացի՛», և թե ինչպես նա ինքն իրեն սկսեց
հանդիմանել` ասելով. «Ճիշտ վարվեցին նրանք քեզ հետ, սևամո՛րթ: Մարդ
չլինելով հանդերձ մի՛ մտիր մարդկանց մեջ: Շատ լավ վարվեցին նրանք»:
Ասում
էր նաև, որ հարմար է իրագործել այն, ինչը որ լսում ենք սուրբ և գործնական
մեր ուսուցչից` Աբբա Ամոնից, որն ասում է. «Շատ ուշադիր եղիր քո հանդեպ,
թե հանուն ինչի ես դուրս եկել դու աշխարհից և ինչի համար է, որ դու այստեղ
ես գտնվում և ամեն կերպ ջանա լռել, երբ մեկը քեզ ինչ որ վշտի ենթարկի,
լռել և ոչ մի խոսք չարտաբերել, մինչև որ անդադար աղոթքով չհանդարտեցնես
սիրտդ և հետո նոր խնդրիր եղբորիցդ ներողություն: Եվ ով սիրում է ճշմարիտ և
ուղիղ ճանապարհը, նա, եթե ինչ որ մի բանի պատճառով խռովքի է մատնվում,
միշտ ինքն իրեն է մեծ կշտամբանքի արժանացնում և մերկացնում իր սեփական
անձը` ասելով. «Դիվահարվում ես, ո՛վ իմ անձ, և ինչո՞ւ ես խռովվում որպես
խելացնոր»: Եվ այդ խռովքը ցույց է տալիս, որ հիվանդ ես: Քանզի եթե հիվանդ
չլինեիր, չէիր էլ կրի այդ տառապանքները: Եվ ինչո՞ւ ես ինքդ քեզ
հանդիմանելը թողնելով` կշտամբում եղբորդ, որը ցույց տվեց քեզ քո
հիվանդությունները: Գործով և ճշմարտությամբ սովորի՛ր Տեր Քրիստոսից
պատվիրանները. «Որ նախատվելով` փոխարենը չնախատեց, չարչարվելով` չսպառնաց»
(Պետր. Բ 23):
Լսո՞ւմ ես, թե ինչ է ասում Նա, և թե ինչ է ցույց տալիս գործով:
«Թիկունքս հարվածների տվեցի, ծնոտներս` ապտակի և երեսս շուռ չտվի
նախատինքներից ու թքից» (Եսայի Ծ 6): Իսկ դո՛ւ, թշվա՛ռ հոգի, մի փոքր
անպատվության և անարգանքի, մի չնչին արհամարհանքի ու անտեսման, դատվելու և
զրպարտանքի պատճառով, նստել ու անհամար անբարյացակամ խորհուրդներ ես
հյուսում, որով ինքդ քո վրա ես հարձակվում դևերի փոխարեն: Ի՞նչ կարող է
անել նման հոգուն դևը ավելին այն բանից, ինչը որ նա ինքն է իր հանդեպ
անում: Քրիստոսի խաչը տեսնում ենք, Իր տառապանքների մասին, որ կրեց մեզ
համար, կարդում ենք ամեն օր, իսկ ինքներս ոչ մի վիրավորանք չենք ուզում
կրել. ճշմարտապես, որ մենք շեղվել ենք արդարության ճանապարհից:
Դարձեալ
ասաց. «Եթե մեկը չառաջնորդվի այն ուղիղ ճանապարհով, որով առաջնորդվում
էին Սուրբերը, այսինքն` անարգանքի ու անդադար կորուստներ կրելու ուղիով, նա
առաջընթաց չի ունենա ոչ շատի և ոչ էլ քչի մեջ ու չի կարող ձեռք բերել
պատվիրաններում պահված գանձերը, այլ ուղղակի իզուր կծախսի իր կյանքի բոլոր
օրերը»: Սրան ավելացրեց նա. «Երբ ես գտնվում էի Երանելի Դիոնիսիայի մոտ,
մի եղբայր նյութական օգնություն ստանալու ակնկալիքով դիմեց նրան, և նա տվեց
նրան, որքան որ կարողացավ: Բայց քանի որ սրան այնքան չէր տվել, որքան որ
սա ակնկալում էր, այս պատճառով նա սկսեց չարախոսել և անմիտ բաներ տարածել
իմ ու Դիոնիսիայի մասին: Սա լսելով` նա բարկացավ և ցանկանում էր ինչ որ մի
բանով այս չարախոսին վարձահատույց լինել: Սա հասկանալով` ես ասացի նրան.
«Դու այդ ի՞նչ ես ուզում անել, նման վարմունքով դու ինքդ քեզ կվնասես և
կհեռացնես քո հոգուց ողջ առաքինություններդ: Եվ չէ՞ որ դու, դա անելով, ըստ
արժանվույն չես ուզում կրել այդ զրպարտանքները, ինչպես որ Քրիստոս կրեց
քեզ համար: Գիտեմ, տիրուհի՛, որ դու քո ամբողջ ունեցվածքը ցիրուցան ես արել
որպես աղբ, բայց եթե ձեռք չբերես հեզություն, ապա կնմանվես դարբնի, որը
հարվածներ է հասցնում երկաթի կտորին, սակայն պետքական բան չի սարքում
դրանից»:
Լսի՛ր, թե ինչ է ասում Իգնատիոս Աստվածակիրը. «Փնտրի՛ր
հեզություն, որով ավերվում է այս աշխարհի իշխանի ամբողջ զորությունը»:
Տագնապի չմատնվել ոչ մի բանի համար,- ահա սա է ողջ աշխարհը ուրացած
լինելու նշանը: Պատահում է, որ մեկն արհամարհում է բազում գանձեր, հետո
մոլությամբ կապվում է մի ասեղի հետ, և այս հակումը նրան մատնում է խռովքի ու
տագնապի: Այս դեպքում ասեղը տեղ է գտնում նրա մեջ` մերժված գանձերի
փոխարեն: Ահա, թե ինչպես է պատահում, որ մարդ դառնում է ծառան ասեղի կամ
գրքի, վեղարի, փարաջայի կամ պարեգոտի` դադարելով դառնալ ծառան Աստծու: Լավ է
ասել իմաստուններից մեկը. «Որքան որ կիրք կա հոգուդ մեջ, այնքան էլ և`
տերեր»: Եվ Տերն էլ ասում է. «Որտեղ որ ձեր գանձերն են, այնտեղ էլ և ձեր
սրտերը կլինեն» (Մատթ. Զ 21): Առաքյալը նմանապես ասում է. «Ինչ բանից, որ
մեկը հաղթվի, նրան էլ ծառա կդառնա» (Բ Պետր. Բ 20):
Լսելով այս ամենը` Դիոնիսիան զարմանքով նայեց ինձ և ասաց. «Թող գտնես դու Աստծուն, Որին այդպես տենչում ես»...
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire
Սիրելի՛ այցելու, եթէ այս թեմայի առընչութեամբ Ձեզ մօտ առաջացան հարցեր, խնդրեմ, գրառեցէ՛ք այստեղ, որոնց սիրով կը պատասխանենք: